اسلام، زنده به عاشورا و به حسین‌ بن‌ علی (ع) است

دکتر محمد سبحانی : هیچ وقت نباید ما امت و جامعه‌ی اسلامی ماجرای عاشورا را به عنوان یک درس، به عنوان یک عبرت، به عنوان یک پرچم هدایت از نظر دور بداریم. قطعاً اسلام، زنده‌ی به عاشورا و به حسین‌بن‌علی (ع) است. همان طور که فرمود: «و انا من حسین»بنا بر این معنا، یعنی دین […]

دکتر محمد سبحانی : هیچ وقت نباید ما امت و جامعه‌ی اسلامی ماجرای عاشورا را به عنوان یک درس، به عنوان یک عبرت، به عنوان یک پرچم هدایت از نظر دور بداریم. قطعاً اسلام، زنده‌ی به عاشورا و به حسین‌بن‌علی (ع) است. همان طور که فرمود: «و انا من حسین»بنا بر این معنا، یعنی دین من، ادامه‌ی راه من، به وسیله‌ی حسین (ع) است. اگر حادثه‌ی عاشورا نبود، اگر این فداکاری عظیم در تاریخ اسلام پیش نمی‌آمد، این تجربه، این درس عملی، به امت اسلامی داده نمیشد و یقیناً اسلام دچار انحرافی میشد از قبیل آنچه که ادیان قبل از اسلام دچار آن شدند و چیزی از حقیقت اسلام، از نورانیت اسلام باقی نمیماند. عظمت عاشورا به این است….

درود بر تو ای فرزند رسول خدا. درود بر تو ای فرزند بشارت دهنده و ترساننده و فرزند آقای جانشینان. درود بر تو ای فرزند فاطمه، بانوی جهانیان. درود بر تو ای برگزیده خدا و فرزند برگزیده اش. درود بر تو ای خون خواسته خدا و فرزند خونی که خدایش خواست. درود بر تو ای یکه و تنهامانده. درود بر تو ای امام راهنمای پاکیزه و بر روان هایی که به درگهت فرود آمدند. درود بر تو از طرف ما تا زمانی که باقی هستیم و تا شب و روز برپاست!……..گروه هم افزائی اندیشه فرارسیدن تاسوعا وعاشورای حسینی که منجرب به شهادت بهترین مردان روی زمین بوده به همه عزیزان عاشقان حسین (ع) تسلیت عرض نموده آرزوی شفای تمام بیماران وریشه کن کردن تمام ناملایماتی که به این ملت عاشق سید الشهداء شده وبه این امید تمام عزاداری هایمان مورد قبول رب الشهداء قرار گیرد .