افتتاحیه وآغاز به کار طرح مدرسه تابستان، جبران و تثبیت یادگیری در شهرستان هندیجان

طرح مدرسه تابستان، جبران و تثبیت یادگیری در شهرستان هندیجان آغاز بکار کرد. به گزارش خبرنگار ما از هندیجان قاسم عباسی مدیر آموزش وپرورش هندیحان گفت: درراستای طرح مدرسه تابستان در قالب دو فعالیت جبران و تثبیت یادگیری و همچنین مطالعه دقیق و یادگیری عمیق در دوره ابتدایی ومتوسطه در سطح شهرستان اجرا می شود. […]

طرح مدرسه تابستان، جبران و تثبیت یادگیری در شهرستان هندیجان آغاز بکار کرد. به گزارش خبرنگار ما از هندیجان قاسم عباسی مدیر آموزش وپرورش هندیحان گفت: درراستای طرح مدرسه تابستان در قالب دو فعالیت جبران و تثبیت یادگیری و همچنین مطالعه دقیق و یادگیری عمیق در دوره ابتدایی ومتوسطه در سطح شهرستان اجرا می شود.

او افزود: این طرح با هدف بهبود و ارتقای کیفیت یادگیری و بمنظور تثبیت و تعمیق یادگیری و تقویت بنیه علمی دانش آموزان و حمایت از دانش آموزان لازم التوجه و همچنین کاهش افت تحصیلی، تکرار پایه و ترک تحصیل بخصوص در پایه های اول و دوم ابتدایی در مدارس شهرستان هندیجان اجرا می شود.

عباسی درادامه اظهارکرد:هدف از اجرای طرح تثبیت و یادگیری را تقویت و ارتقای مهارت های خواندن و گوش دادن دانش آموزان در طول تابستان، علاقه مند سازی دانش آموزان به کتاب، نهادینه سازی فرهنگ کتابخوانی، محقق ساختن و زمینه سازی اجرای راهکارهای سند تحول بنیادین در مدارس و بهبود توانایی تمرکز و افزایش بهره وری دانش آموزان قراردارد.

وی ادامه داد: اجرای طرح نامبرده نیازبه همکاری جدی و همگانی هم از نظر اطلاع رسانی و هم ابعاد اجرایی و ارزشیابی است.وی درپایان گفت: طرح تثبیت درمدارس روستایی در اکثر مدارس انجام می شود ودر مدارس شهری ابتدایی ۶ آموزشگاه درنظرگرفته شده که ۴ آموزشگاه دخترانه ودو آموزشگاه پسرانه درحال فعالیت هستند .

در مدارس متوسطه اول دو آموزشگاه درنظرگرفته شده ویک پسرانه ویک آموزشگاه دخترانه به تعداد ۱۰۰ نفر دانش آموز و۸ دبیر مشغول انجام فعالیت هستند .درمتوسطه دوم هم دو آموزشگاه درنظر گرفته شده ویک پسرانه ویک دخترانه که درشاخه نظری به تعداد ۱۲۰ نفر دانش آموز ودرشاخه فنی وحرفه ای وکاردانش دوهنرستان یک پسرانه ویک دخترانه به تعداد ۹۵ نفر دانش آموز مشغول به تحصیل می باشند ./خبرنگارناصرحکیمی