شانزدهمین جشنواره موسیقی خوزستان آغاز به کار کرد

شانزدهمین جشنواره موسیقی خوزستان آغاز به کار کرد آیین رونمایی از پوستر و افتتاح شانزدهمین جشنواره موسیقی خوزستان امروز سه شنبه (۲۴ خرداد) با حضور جمعی از مسئولان، هنرمندان و دوستدارن موسیقی در سینما هلال اهواز برگزار شد. به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، سرپرست معاونت امور هنری و سینمایی […]

شانزدهمین جشنواره موسیقی خوزستان آغاز به کار کرد آیین رونمایی از پوستر و افتتاح شانزدهمین جشنواره موسیقی خوزستان امروز سه شنبه (۲۴ خرداد) با حضور جمعی از مسئولان، هنرمندان و دوستدارن موسیقی در سینما هلال اهواز برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، سرپرست معاونت امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در آیین رونمایی از پوستر این جشنواره گفت: هدف از برگزاری این جشنواره پرورش و تقویت استعدادهای خلاق موسیقی بوده ضمن اینکه این جشنواره فرصتی مناسب برای شناسایی و معرفی استعدادهای موسیقی خوزستان است.

مرتضی جمشیدی افزود: برگزاری جشنواره موسیقی چهره ها و هنرمندان گمنام را شناسایی و در سطح استان و ملی معرفی می کند، لذا با حمایت از موسیقی نواحی،مقامی ،سنتی و پرورش نسل جوان می توان راه را برای علاقه مندان و دوستداران موسیقی هموار کرد.

وی ادامه داد: این دوره از جشنواره در ۲ بخش رقابتی و جنبی و در چهار گروه سنی زیر ۱۵ سال، ۱۵ تا ۱۸سال،۱۹تا ۲۳ و ۲۴تا ۲۹ سال و در سه گرایش موسیقی سنتی، محلی و کلاسیک برگزار می شود.

جمشیدی بیان کرد: شانزدهمین دوره جشنواره موسیقی خوزستان با همکاری انجمن موسیقی خوزستان و حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی از ۲۴ تا ۲۷ خردادماه در سینما هلال اهواز برگزار می شود و در پایان جشنواره به نفرات برگزیده از هر بخش لوح تقدیر،تندیس و جوایز نقدی اهدا می شود.

رئیس انجمن موسیقی خوزستان نیز در این آیین گفت: از ۴۶۳ اثر رسیده به دبیرخانه شانزدهمین جشنواره موسیقی، ۲۰۵ اثر برای مرحله اجرای صحنه‌ای پذیرفته شدند.

فریدون وزیری افزود: آثار رسیده به این جشنواره در سه بخش محلی، سنتی، کلاسیک و در رشته‌های آواز سنتی و محلی، عود، ویولن کلاسیک و ایرانی، گیتار کلاسیک و فلامنکو، دف، تمبک، تار، سه تار، کمانچه،سنتور،فلوت و پیانو به رقابت خواهند پرداخت.

گفتنی است،آیین افتتاحیه شانزدهمین جشنواره موسیقی خوزستان با اجرای قطعه “مست و دیوانه” از دیوان مولانا و با آهنگ سازی و تنظیم از حمیدرضا خجندی و همکاری فرشید توکلی و احسان انصاری در سینما هلال اهواز برگزار شد و پس از آن پذیرفته شدگان به صورت اجرای صحنه‌ای در اولین روز این جشنواره به رقابت پرداختند.

با توجه به وقفه پنج ساله در برگزاری جشنواره موسیقی خوزستان و شرایط متاثر از کرونا،این جشنواره با هدف حمایت از گونه‌های مختلف موسیقی استان،در ۲ بخش رقابتی و جنبی برگزار می‌شود.