در سوگ حاج جاسم اعصامی

دکتر لفته منصوری :حاج جاسم اعصامی قبل از آنکه یک معلم باشد، یک مربی بود. قبل از آنکه ادبیات فارسی و عربی تدریس کند، مؤدب به همه‌ی آداب این دو زبان بود. اخلاق عملی او در کلاس و مدرسه انسان‌ساز بود. فضای تأثیر او بر دانش آموزان، والدین، معلمان و جامعه بی‌نظیر بود. گویی شناسنامه‌ی […]

دکتر لفته منصوری :حاج جاسم اعصامی قبل از آنکه یک معلم باشد، یک مربی بود. قبل از آنکه ادبیات فارسی و عربی تدریس کند، مؤدب به همه‌ی آداب این دو زبان بود. اخلاق عملی او در کلاس و مدرسه انسان‌ساز بود. فضای تأثیر او بر دانش آموزان، والدین، معلمان و جامعه بی‌نظیر بود. گویی شناسنامه‌ی تعلیم و تربیت در روستا و شهر بود. انگار تشخصِ مدرسه بود. منزلتِ کلاس بود. ثروتِ آموزش‌وپرورش بود. دانش آموزان به او مباهات می‌کردند. خانواده‌ها سپاس‌گزارش بودند؛ و جامعه ستایشگرش بود.

خدایا! امروز این امانت تو، تودیع خواهد شد. از دیروز عصر که خبر وفاتش پیچید، شهادت‌ها بر ایمان و تقوایش اقامه شد. بارالها! این بنده‌ی صالح و نیکوکارت را بپذیر و در جوار رحمت بیکرانت مستقر بفرما.

ارتحال حاج جاسم اعصامی مربی و معلم بااخلاق و محبوب را به خانواده‌ی گرامی‌اش و همه‌ی فامیل و بستگان و جامعه‌ی فرهنگیان و دانش‌آموزانش در استان خوزستان به‌ویژه در شهرهای شوش، باوی و اهواز تسلیت عرض می‌کنم. إِنَّا لِلَّهِ وَ إِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ.