امام جمعه اهواز: دو کارگروه برای برگزاری نیمه شعبان در استان تشکیل شود

امام جمعه اهواز گفت: ۲ کارگروه برای برگزاری نیمه شعبان در استان تشکیل شود؛ یکی در بحث شعور و دیگری شور و نشاط مردم، آذین‌بندی‌ها، چراغانی‌ها و جشن‌ها است.حجت‌الاسلام و المسلمین سید عبدالنبی موسوی‌فرد در شصت‌وهفتمین نشست شورای فرهنگ عمومی استان خوزستان که با حضور استاندار و سایر اعضای شورای فرهنگ عمومی استان در دفتر […]

امام جمعه اهواز گفت: ۲ کارگروه برای برگزاری نیمه شعبان در استان تشکیل شود؛ یکی در بحث شعور و دیگری شور و نشاط مردم، آذین‌بندی‌ها، چراغانی‌ها و جشن‌ها است.حجت‌الاسلام و المسلمین سید عبدالنبی موسوی‌فرد در شصت‌وهفتمین نشست شورای فرهنگ عمومی استان خوزستان که با حضور استاندار و سایر اعضای شورای فرهنگ عمومی استان در دفتر وی برگزار شد گفت: باید از ظرفیت معنوی ماه شریف رجب و شعبان استفاده کرد. اگر انسان بخواهد به اوج برسد طبیعتا در سه بازه زمانی کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت باید برنامه‌ریزی کند.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خوزستان ادامه داد: کارگروه در شورای فرهنگ عمومی به دنبال این باشد که چه محتوایی ایجاد شود و در بازه زمانی اندک خوراک را برای صداوسیما، رسانه‌ها و بیل‌بردها آماده کنیم. همچنین از دبیر شورای فرهنگ عمومی تقاضا دارم این ۲ کارگروه با کمک دفتر اینجانب، سازمان تبلیغات و بنیاد مهدویت تشکیل شود.موسوی‌فرد اضافه کرد: خواهش من از دستگاه‌های پشتیبان که در این جلسه دعوت شده‌اند این است که خودشان در ویترین و پیشانی کار نباشند. بگذارید مردم در میدان و خط مقدم باشند و شما پشتیبان و آنها را تامین کنید.

امام جمعه اهواز خاطرنشان کرد: در نیمه شعبان تکایا، مواکب، مساجد به میدان بیایند. هر کدام از ادارات هم سهم خودشان را در کارگروهی که قراراست تشکیل شود، مشخص کنند و یک تقسیم کاری اتفاق بیفتد.وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: هر دستگاهی در طول سال یک اعتبار خاصی دارد. خواهش من از استاندار و سایر دستگاه ها این است تا اولویت‌های فرهنگی خود را در استان مشخص و در این بخش نیز طبق اولویت‌های فرهنگی به تکلیف خود عمل کنیم.

همچنین صادق خلیلیان استاندار خوزستان در این نشست گفت: جلسه نیمه شعبان برای ما اهمیت دارد و در حقیقت مسیری است که بشریت در آن حرکت می‌کند. در نیمه شعبان ما باید شور و شعور را در کنار یکدیگر در سطح جامعه ایجاد کنیم.خلیلیان افزود: در حال حاضر در سطح ملی برنامه‌های متنوعی انجام می‌شود. ما هم در سطح استان به خصوص مساجد و محافل فرهنگی در همین راستا قدم برمی‌داریم. باید از همه ابزارها در این مسیر استفاده کنیم.وی با بیان اینکه برای برگزاری برنامه‌های نیمه شعبان یک کارگروه روی این موضوع کار کند ادامه داد: در فضای مجازی و فضای رسانه‌ای نیز برای نیمه شعبان کار خاص و ویژه‌ای داشته باشیم. یک نقطه ضعفی که وجود دارد این است که ما برنامه‌های خود را به این جهت سازماندهی نکرده‌ایم.

خلیلیان اضافه کرد: انتقال مفاهیم به جامعه لازم نیست مستقیم باشد بلکه می‌توان غیرمستقیم مسایل را به آحاد جامعه منتقل کرد.نایب رییس شورای فرهنگ عمومی استان خوزستان بیان کرد: در برنامه‌ها از همه امکانات استفاده شود و مردم در محوریت قرار گیرند. دستگاه‌های مختلف به وظایف خود عمل کنند، نهادها و موسسات فرهنگی نیز در این امر مشارکت داشته باشند. ان‌شاءالله نیمه شعبانی با شور و نشاط همراه با افزایش آگاهی عمومی داشته باشیم و ما هم بتوانیم در این میان به وظایف خود عمل کنیم.وی اظهار کرد: طبیعتا نسل جوان ما بسیار با گذشته تفاوت دارد. برای این نسل باید ابزار و فضای متناسب با شرایط زمانی آن فراهم و برنامه‌های خود را تنظیم کنیم.