مراسم اختتامیه سومین جشنواره کالاهای فرهنگی خوزستان برگزار شد

مراسم اختتامیه سومین جشنواره کالاهای فرهنگی خوزستان برگزار شد.برگزیدگان سومین جشنواره کالاهای فرهنگی (جایزه فیروزه) در آیین اختتامیه این رویداد روز چهارشنبه ۱۳ بهمن با حضور جمعی از مسوولان و هنرمندان در اهواز معرفی و از آن‌ها تجلیل شد. به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی […]

مراسم اختتامیه سومین جشنواره کالاهای فرهنگی خوزستان برگزار شد.برگزیدگان سومین جشنواره کالاهای فرهنگی (جایزه فیروزه) در آیین اختتامیه این رویداد روز چهارشنبه ۱۳ بهمن با حضور جمعی از مسوولان و هنرمندان در اهواز معرفی و از آن‌ها تجلیل شد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در آیین اختتامیه این جشنواره در محل اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان ضمن تبریک فرا رسیدن دهه فجر گفت: استان خوزستان با دارا بودن تنوع فرهنگی و رنگین کمانی از اقوام مختلف ظرفیت خوبی برای انواع فعالیت های فرهنگی و هنری دارد.
محمد جوروند افزود: توسعه فرهنگی و بهره گیری از ظرفیت های بومی در این حوزه،ارتقا و ترویج محصولات فرهنگی و هنری کاربردی با رویکرد کشف خلاقیت ها و ایده های نو در استان از اهداف برگزاری این جشنواره است.

وی ادامه داد: سومین جشنواره کالاهای فرهنگی (جایزه فیروزه) با ارسال ۲۲۰ اثر در چهار بخش نوشت افزار،اسباب بازی، عروسک و هدایای فرهنگی برگزار شد.جوروند تصریح کرد: پیشنهاد می شود ادارات و دستگاه های اجرایی به مناسبت های مختلف تولیدات و کالاهای فرهنگی هنرمندان خوزستانی را خریداری کنند.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خوزستان نیز در این آیین با اشاره به این که هنر نشانه بالندگی تمدن و فرهنگ یک کشور است بیان کرد: هنر در جایگاه خود بسیار ارزشمند است و هنرمندی که دارای ذهن خلاق،روح پاک و سلامت نفس است در جایگاه بسیار والایی قرار دارد.

قاسم موسوی با بیان این که هنر در خوزستان قدمتی دیرینه دارد افزود: اخیرا شاهد شکل گیری گروه های هنری استان به صورت نظام مند هستیم که از طرف دستگاه های مربوطه حمایت می شوند ولی کافی نیست.

وی لازمه استفاده از کالاهای فرهنگی را شرایط تولید انبوه این کالاها دانست و بیان کرد: دولت باید امکانات و تسهیلات لازم را در اختیار هنرمندان قرار دهد تا انگیزه لازم برای اشاعه هنر فراهم شود.

مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خوزستان گفت: تبیین و ترویج کالاهای فرهنگی در سطح استان، فرهنگ سازی و استفاده از کالای ایرانی با هویت ایرانی، استفاده از نمادها و سمبل های ایرانی و به کارگیری رسانه ها در حمایت از کالای ایرانی از جمله کارهای بسیار موثر و ضروری از طرف دستگاه های دولتی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: تسهیلات و بازاریابی، جذب سرمایه گذار از جمله کارهایی است که در جهت حمایت از هنرمندان و ایجاد تقاضا برای تولید کالاهای فرهنگی باید به صورت جدی شکل گیرد.

موسوی با اشاره برگزاری نشست اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس با حضور استاندار خوزستان بیان کرد: در این نشست تاکید شد دستگاه ها و ادارات تمام نیازهای خود را از محل تولیدات استانی خریداری کنند و این شامل کالاهای فرهنگی خوزستان نیز می شود.

وی با بیان اینکه هنرمندان در زمینه تسهیلات به شرط ارایه یک طرح و مشخصات کالا از حمایت دستگاه های مربوطه برخوردار خواهند شد گفت: استانداری خوزستان نیز از هنرمندان در راستای تولید کالای فرهنگی حمایت می کند.

بنا بر این گزارش،در پایان این جشنواره نفرات برتر سومین جشنواره کالاهای فرهنگی خوزستان معرفی شدند.

در بخش هدایای فرهنگی لیلا غیبی ده میرانی،مهین مکوندی و طاهر طاهر نژاد شایسته تقدیر شناخته شدند و رتبه سوم همراه با تندیس جشنواره به طور مشترک به لجم اورک و پگاه پورهاشمیان تعلق گرفت.

همچنین رتبه دوم بر اساس رای هیات داوران به طور مشترک به تعاونی نقش دستان ماهتاب و مریم جلیلی شاه منصوری و رتبه اول بخش هدایای فرهنگی به عصمت تبرسحر اختصاص یافت.

هیات داوران در بخش ساخت عروسک،زیبا پاکمهر و زینب عصاره، بهناز پویان نصب و فاطمه تخته را به ترتیب به عنوان های شایسته تقدیر، رتبه سوم، رتبه دوم و رتبه اول معرفی کرد.

سومین جشنواره جایزه فیروزه و کالاهای فرهنگی خوزستان با هدف فرهنگ سازی تولید و مصرف کالاهای بومی همزمان با هفتمین دوره جشنواره فیروزه کشور با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری در خوزستان برگزار شد.