عارف چنانی:

راه های نرفته برای تحقق اهداف سند تحول بنیادین

عارف چنانی : به نظر می آید بایستی بر اساس اهداف دوره‌های تحصیلی مصوب شورای عالی آموزش و پرورش، که بر پایه ی ساحت‌های شش گانه تدوین شده است، راه نشان و مانیفیست مدرسه را تولید کرده ، آنگاه به مدارس اختیار داده شود تا به اقتضای پتانسیل ها و امکانات، بلوغ سازمانی و نیز […]

عارف چنانی : به نظر می آید بایستی بر اساس اهداف دوره‌های تحصیلی مصوب شورای عالی آموزش و پرورش، که بر پایه ی ساحت‌های شش گانه تدوین شده است، راه نشان و مانیفیست مدرسه را تولید کرده ، آنگاه به مدارس اختیار داده شود تا به اقتضای پتانسیل ها و امکانات، بلوغ سازمانی و نیز مقتضیات بومی و محلی، برنامه عمل مدرسه خویش را با رویکرد مدرسه محوری، رهبری تحولی، مشارکت جویانه و اثربخش طراحی کنند. بدون تردید نمی توان انتظار داشت با نگاه خطی و سرازیر کردن انواع طرح ها و برنامه ها از حوزه های متفاوت آموزش و پرورش، مدارس قادر به درک و پذیرش انبوه برنامه‌ها و طرح ها باشند و چشم بسته بدون توجه به مقتضیات پیرامونی مجری محض گردند. اصولاً مدارس امروزی ، با این ادبیات ناآشنا و غیر مأنوس بوده و آن را پس می‌زند. به دیگر سخن، این نگاه مغایر با روح سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است.