قطر با حذف کره جنوبی به نیمه نهایی جام ملت ها رسید

تیم فوتبال قطر در مرحله یک چهارم نهایی جام ملت های آسیا، کره جنوبی را شکست داد و به نیمه نهایی رسید.مرحله یک چهارم پایانی رقابت های جام ملت ها عصر امروز جمعه با دیدار دو تیم قطر و کره جنوبی ادامه پیدا کرد که در پایان این مسابقه قطر برخلاف پیش بینی های ممکن […]

تیم فوتبال قطر در مرحله یک چهارم نهایی جام ملت های آسیا، کره جنوبی را شکست داد و به نیمه نهایی رسید.مرحله یک چهارم پایانی رقابت های جام ملت ها عصر امروز جمعه با دیدار دو تیم قطر و کره جنوبی ادامه پیدا کرد که در پایان این مسابقه قطر برخلاف پیش بینی های ممکن توانست از سد کره جنوبی که یکی از مدعیان جام به حساب می آمد عبور کند و به جمع چهار تیم این تورنمنت برسد.قطر در این مسابقه با تک گل عبدالعزیز حاتم در دقیقه ۷۹ بازی به پیروزی رسید. حالا قطری ها منتظر بازی استرالیا با امارات خواهند بود تا حریف خود در مسیر فینال را بشناسند.

در این مسابقه عبدوالکریم سالم، اکرم، سالم الحجیری، حسن الهایدوس، المعز علی عبدالله، بسام الراوی، سعد ال شیب، عبدالعزیز حاتم، بوعلام خوخی، میگل پدرو کوریرا و طارق سلمان ترکیب قطر و اوی جو هوانگ، هوانگ بئوم، جونگ وو یونگ، جو سی جونگ، کیم جین سو، کیم مین جائه، کیم سئونگ جیو، کیم یونگ وون، لی چونگ یونگ، لی یونگ و سون هیونگ مین ترکیب کره جنوبی را تشکیل می دادند. بازی بسیار آرام و کم برخورد بود و دو تیم بیشتر از اینکه در تدارک حمله باشند تمرکز زیادی روی دفاع داشتند تا غافلگیر نشوند.

نیمه نخست این مسابقه بدون گل به پایان رسید و در این نیمه کیم مین جائه در دقیقه ۱۰ کارت زرد گرفت و عبدالعزیز حاتم و بسام الراوی از قطر در دقایق ۳۷ و ۴۰ کارت زرد گرفتند.با شروع نیمه دوم دو تیم حملات بیشتری تدارک دیدند اما بازهم موقعیت های زیادی روی دروازه دو تیم ایجاد نشد.جونگ وو یونگ دومین بازیکن کره بود که در دقیقه ۵۱ کارت زرد گرفت. کره ای ها که مدعی این جام بودند در ادامه مسابقه موقعیت های بیشتری داشتند و به دنبال گلزنی بودند اما در دقیقه ۷۹ و برخلاف جریان بازی این قطر بود که گل رسید. عبدالعزیز حاتم پشت محوطه جریمه کره جنوبی صاحب توپ شد و با یک شوت دقیق پای چپ دروازه کره جنوبی را باز کرد.

سرمربی تیم ملی کره جنوبی پائولو بنتو از دقیقه ۷۴ دست به تغییر در ترکیب تیمش زد و سه بازیکنش را تغییر داد اما سیستم او جواب نداد و در نهایت و بعد از چهار دقیقه وقت اضافه قطر جشن صعود به نیمه نهایی جام ملت ها را برگزار کرد.کره جنوبی که در دوره گذشته فینالیست و نایب قهرمان شده بود در این دوره خداحافظی زودهنگامی با جام داشت.در آخرین بازی این مرحله از ساعت ۱۹:۳۰ امروز استرالیا و امارات به مصاف هم می روند.