نصرالله: هدف از عملیات عرسال اخراج گروه های مسلحی است که بر آن سیطره دارند

«سیدحسن نصرالله» دبیرکل حزب الله لبنان گفت که هدف از عملیات اخیر در عرسال در شرق لبنان آزادسازی این منطقه از گروه های مسلحی است که بر آن سیطره یافته اند. وی تاکید کرد که تصمیم این عملیات در لبنان و نه جای دیگری گرفته شدنصرالله روز سه شنبه در سخنرانی که به طور زنده […]

«سیدحسن نصرالله» دبیرکل حزب الله لبنان گفت که هدف از عملیات اخیر در عرسال در شرق لبنان آزادسازی این منطقه از گروه های مسلحی است که بر آن سیطره یافته اند. وی تاکید کرد که تصمیم این عملیات در لبنان و نه جای دیگری گرفته شدنصرالله روز سه شنبه در سخنرانی که به طور زنده از شبکه تلویزیونی المنار پخش شد افزود: هدف از نبرد کنونی، بیرون راندن عناصر مسلح از منطقه تحت اشغالی ارتفاعات عرسال و ارتفاعات الفلیطه است. چه آن بخش که در خاک لبنان قرار دارد و چه بخش سوری آن.عملیات آزادسازی ارتفاعات عرسال لبنان و ارتفاعات القلمون غربی سوریه که حدود سه سال جولانگاه گروه های تروریستی تکفیری همچون جبهه النصره و داعش بود، از روی جمعه گذشته آغاز شده و تاکنون ادامه داشته است.

محوریت این عملیات با نیروهای حزب الله بوده است. ارتش های سوریه و لبنان نیز از نیروهای مقاومت پشتیبانی کرده اند.طی شش روز اخیر نیروهای مقاومت توانستند در فاز نخست عملیات مناطق تحت سلطه جبهه النصره در القلمون غربی سوریه و ارتفاعات عرسال را آزاد کنند.پس از تکمیل این مرحله فاز دوم عملیات با هدف بازپس گیری مناطق تحت کنترل داعش آغاز خواهد شد.طی روزهای اخیر طیف های مختلف مردم و شخصیت های سیاسی در لبنان از عملیات آزادسازی عرسال حمایت کردند.