گردش سریع وروان اطلاعات باحضور اصحاب رسانه در اروند!

تلاش برای آینده بهتر و ارتقا سطح معیشت مردمی با رویکردی برمبنای افزایش سطح مشارکت فعالیت های اجتماعی ساکنان اروند، قطعا از برنامه های ذاتی و راهبردی نظام و دولت تدبیر می باشد و سازمان منطقه آزاد اروند با داشتن مولفه هایی همچون تجربه جوانی و بومی گرایی، راهبرد ذکر شده را جز لاینفک وظایف […]

تلاش برای آینده بهتر و ارتقا سطح معیشت مردمی با رویکردی برمبنای افزایش سطح مشارکت فعالیت های اجتماعی ساکنان اروند، قطعا از برنامه های ذاتی و راهبردی نظام و دولت تدبیر می باشد و سازمان منطقه آزاد اروند با داشتن مولفه هایی همچون تجربه جوانی و بومی گرایی، راهبرد ذکر شده را جز لاینفک وظایف وتکالیف خود میداند و قطعا این مشارکت با برنامه می تواند عامل مهمی بر تسریع اجرای برنامه های دولت با تاکید برافزایش ضریب رضایت عمومی جامعه به عنوان یک سرمایه مهم اجتماعی وبی بدیل باشد.

اما به دلیل تحولات سریع جامعه درحوزه اجتماعی به جهت حاکمیت فضای مجازی بر بخشی از زندگی مردم وپذیرش تاثیر مثبت این عامل ورود اطلاعات غیرکارشناسی و نادرست برمبنای حب و بغضهای شخصی و رویکردهای تخریب گرایانه، نه تنها کمکی به سطح دانش مردم منطقه نمی کند بلکه میتواند به عنوان یک تهدید، بهداشت روانی مخاطبین اروند را مورد هدف وخدشه قرار دهد و ازسرعت قطار توسعه اروند بکاهد. اما در این میان و در این کارزار اصحاب رسانه و جراید و فعالان فضای مجازی باتاکید بر رسالت خود درحوزه اطلاع رسانی و نقد سازنده و منصفانه می توانند نقش آفرینی موثری را به عهده بگیرند و با این نقش مهم بخشی از فضای تخریب خادمان خود در اروند را خنثی نمایند .

به همین منظور یکی از مهمترین دغدغه های «مهندس زمانی» مدیر عامل سازمان و مدیریت روابط عمومی سازمان، ایجاد بستری مناسب وآرام برای حضور اصحاب رسانه و گردش روان وسریع اطلاعات درجامعه ازطریق واگذاری بخشی از کار به اصحاب رسانه به عنوان حلقه وصل حاکمیت ومردم می باشد که برایند چنین تصمیمی به شهادت ناظران توفیقات چشمگیری بوده که قطعا نتایج حاصله با تحلیل آماری در اختیار سایر اصحاب رسانه قرار خواهد گرفت.علیرغم ارادت بی نهایت واحترام تام به صاحبان و دلسوزان قلم ورسانه، بدخواهان وکج اندیشان اروند بدون رعایت اصول مسلم اخلاقی و حرفه ایی در حوزه خبر و رسانه و با ترسیم فضای غیر واقعی و ذهنی از اروند تنها و بعضا با تهدید و تطمیع و با در اختیار گرفتن برخی از فضاهای مجازی یا رسانه ها با عناوین مردم فریبی همچون مطالبه گر وپرسشگر ،به عنوان ابزار یا اهرم فشاری به دنبال تحقق اهداف غیرمنطقی خویش اند .

راهبرد روابط عمومی واموربین الملل سازمان اروند در حد بضاعت و توان خود ضمن تعامل منطقی و عقلانی با اصحاب رسانه، استفاده از حداکثر توان نیروهای آبادان و خرمشهر در حوزه های مختلف اطلاع رسانی و جلوگیری از ورود کج اندیشان بی اخلاق به نام پرافتخار خبرنگار به این حوزه مقدس می باشد. تا شاید بتوان با حضور اصحاب رسانه در این زمینه بتوان گامی مهم در حوزه بسترسازی اجتماعی وافزایش مشارکت مردم وگردش سریع و روان اطلاعات از خود برجای نهیم و شاهد شکو فایی و آبادانی منطقه باشیم .

ریاض علی فرحانی
دکترای مدیریت فرهنگی خط مشی گذاری وسیاست گذاری عمومی