نام سلیمانی ، افتخار هر ایرانی! / نعیم حمیدی

برای حفظ امنیت زائران اربعین امسال دولت عراق سنگ تمام گذاشت .تمامی نیروهای نظامی ، امنیتی و پلیس عراق بعلاوه “الحشد الشعبی” (بسیج مردمی) بطور گسترده و با آمادگی کامل در سطح مسیرهای حرکت زائران پیاده از جنوب تا بغداد بسیج شده اند. در همین راستا پست های ایست بازرسی با فواصل کم و در […]

برای حفظ امنیت زائران اربعین امسال دولت عراق سنگ تمام گذاشت .تمامی نیروهای نظامی ، امنیتی و پلیس عراق بعلاوه “الحشد الشعبی” (بسیج مردمی) بطور گسترده و با آمادگی کامل در سطح مسیرهای حرکت زائران پیاده از جنوب تا بغداد بسیج شده اند. در همین راستا پست های ایست بازرسی با فواصل کم و در نقاط متعدد برپا شده بود تا عبور و مرور عابران و خودروها کاملا تحت نظر باشد.

۲۰۱۵۱۲۰۲_۲۱۱۶۳۱

در این نقاط “تفتیش” کوله پشتی ها ، ساک ها و کیف های دستی مورد بازبینی قرار می گیرد تا امنیت و آرامش بر اماکن محل تردد زائران حاکم گردد. نکته ای که امسال در نقاط تفتیش نظرم را بخود جلب کرد احترام و اطمینان نیروهای امنیتی عراق به زائران ایرانی است .برخی نقاط برای تردد شهروندان عراقی سخت و با بازرسی شدید همراه است اما شهروندان ایرانی به سهولت و بدون مانع در انها تردد می کنند.

ساعت 2 بامداد به بغداد رسیدیم و از میدان جامع النداء قصد رفتن به کاظمین را داشتیم .راننده گفت رفتن از الاعظمیه به سمت “جسر الأئمة” و سپس کاظمین ممنوع است و باید از مسیر میدان “عدن” برویم .به راننده گفتم این مسیر طولانی است و باید از اعظمیه برویم. گفت به ما اجازه نمی دهند شما می توانید با فرمانده یگان بازرسی صحبت کنید شاید اجازه بدهند.

پیش افسر مربوطه رفتم و با زبان عربی گفتم که می خواهیم به سمت کاظمین از پل ائمه برویم.

افسر گفت : عراقی هستی.

گفتم : نه ، ایرانی و اهوازی هستم.

افسر گفت : اهلا ، ایرانی سیلمانی .

گفتم : سلیمانی فخر کل ایرانی.

گفت : سلیمانی فخر کل مسلم شیعی .

پس از تعارفات گفت : شما ایرانی و برادر اهوازی ما هستید بفرمایید.

جالب اینکه این صحنه در مسیر سامراء برای ما تکرار شد . وقتی از شهر “بلد” وارد سامرا شدیم ، مشاهده کردیم که تصویر سردار سلیمانی بر روی برخی در و دیوارها و همچنین خودروهای “حشد الشعبی” نصب بود.

دیشب شام را میهمان دکتر “ابواحمد” استاد تاریخ دانشگاه المستنصریه بغداد بودیم .انسان فرهیخته و دانش سیاسی بالایی بویژه در خصوص تاریخ معاصر خاورمیانه و کشورهای عربی داشت .تقریبا حدود 2 ساعت گفتگوی مفصلی با ایشان درباره “الربیع العربی” و جنگ افروزی های گروهک تکفیری داعش و سیاست های آمریکا در منطقه داشتیم که ان شاء الله در روزهای آینده بخشی از آن منتشر خواهم کرد.

دکتر ابواحمد درباره نقش سردار سلیمانی در مبارزه با تروریسم می گوید : اگر سردار سلیمانی نبود ، پس از خیانت موصل ، بغداد یک شبه سقوط می کرد و همچنین دمشق زیرپای صهیونیست ها بود.تاریخ در آینده پیرامون سردار سلیمانی بسیار خواهد نوشت .شما ایرانی ها بخاطر داشتن این نعمت باید سپاسگزار خدا باشید. وقتی صحبت های ابواحمد به پایان رسید غرور تمام وجودم را فراگرفت و از خدای متعال خواستم که این مرد بزرگ را از هر شر و خطری مصون نگه دارد.بسیاری از شیعیان منطقه به عقلانیت و دورنگری این مرد بزرگ چشم دوخته اند

سامراء – نعیم حمیدی