هر جا خیر بود “ملا یاسر” همواره در آن‌جا حضور داشت

عبدالامام حمیدی :مصیبت فقدان شیخ جلیل القدر، رزمنده‌ی دفاع مقدس جناب *حاج ملا یاسر عماره* را به خاندان شریف اماره، برادران محترم، فرزندان گرامی، و همسر مکرم ایشان تسلیت می‌گویم! مرحوم ملا یاسر از حیث تواضع و فروتنی و خدمت‌گذاری زبانزد عام و خاص و از منظر بصیرت‌ انقلابی و ثبات قدم در ولایت‌مداری الگویی […]

عبدالامام حمیدی :مصیبت فقدان شیخ جلیل القدر، رزمنده‌ی دفاع مقدس جناب *حاج ملا یاسر عماره* را به خاندان شریف اماره، برادران محترم، فرزندان گرامی، و همسر مکرم ایشان تسلیت می‌گویم!

مرحوم ملا یاسر از حیث تواضع و فروتنی و خدمت‌گذاری زبانزد عام و خاص و از منظر بصیرت‌ انقلابی و ثبات قدم در ولایت‌مداری الگویی ماندنی است!

*مرحوم ملا یاسرهمواره، بدون خط‌کشی سنی، جاه، عنوان و سِمَت، پیش‌قراول حرکت‌های مخلصانه در خدمت گذاری بی‌سپاس و منت به ویژه در امور عام‌ المنفعه بود.
از ظرایف مردم‌داری ایشان، هم با اطیاف عشایری و مردم عادی مراوده صمیمانه داشت و هم با نیروهای جوان، تحصیل‌کرده و تقریبا نواندیش، به صورت متناسب متواضعانه تعامل نزدیک، عملی و میدانی و هم، بافت‌های انقلابی، بسیجی، حزب‌اللهی و ولایی که از نظر سن و سواد و طبقات اجتماعی مختلف بودند را به آسانی مدیریت می‌کرد!

بارزترین شاخصه‌ی مرحوم *ملا یاسر* خوش‌اخلاقی و سعه‌ی صدر ایشان بود که در بطن این تحمل و حِلم شخصی، نام و عنوان ملایی و همه‌ی اعتبارات آخوندی صرف خیر نمود و همه را در سبد اخلاص و تواضع‌ بی‌نظیر خود گذاشت که در همین راستا، همه‌ی ظرفیت ارتباط‌سازی با مسولین و نهادهای حکومتی را در مسیر خدمت‌رسانی به مردم خرج کرد.
و بهتر می‌توان گفت ایشان از آب‌رو و حتی مال خود در راه اصلاح ذات البین، لمّ شَمل، دفع شر، به خصوص در اسقاط طناب قصاص از گردن‌های خاضع در برابر مرگ حتمی و خدمت به همشهریان و همنوعان کم نگذاشت!

با جمله‌ی *هر جا خیر بود ملا یاسر همواره در آن‌جا حضور داشت،* متن بلندم را تمام می‌کنم و بار دیگر احساس نیاز به حضور ایشان و سایه‌ی خیرگسترش را با رثای رسا و دیده‌ی اشک آلود و دلی آکنده از اندوه و بغضی بر خاسته از عمق جان فریاد می‌زنم! ولی افسوس که اجل و امر محتومِ پروردگارمان هر آرزویی را بر ساحت ناشدنی‌ها افشان می‌سازد و حسرت یک دیدار دیگر را بر دلِ داغ‌دیده‌ام می‌نشاند!

برادرم ملا یاسر شاید سعادتی بهتر از این نباشد که در شب‌های حسینی سر بر بالین ابدی بگذاری!. تو را به حسین فاطمه که طلایه‌دار منبرش بودی می‌سپاریم و از امشب با جمله‌ی *أللهم إنا لا نعلم منه إلا خیرا* بدرقه‌دار پرواز آسمانی تو هستیم!

گرچه در بستر مؤمنانه آرمیدی، اما شهدا و جانبازان بسیاری آموخته‌ی منبر تو بودند!. هم‌نوای تو در دعای کمیل و توسل نیز …پس، شهیدی که از مجالست تو معرفت و طریقت آموخت و راه سرخ را برگزید بی‌تردید شفیع تو خواهد شد و تو نیز شفیع ما (دست‌و‌پا شکستگان) باش!

السلام علیک یا خادم الحسین کما أن أول السلام وآخره علی الحسین وعلی علی بن الحسین وعلى أولاد الحسین و علی أصحاب الحسین

 

جانباز جنگ تحمیلی ، اصفهان*

.