پل طبیعت

عادل الهایی : اگر اهوازی یا ساکن اهواز باشید این اسم برای شما تداعی گر نام پلی است که جاده ساحلی را به پارک لاله وصل میکند. پلی که یکطرف آن با کافی شاپی کوچک آغاز و انتهای آن به راه پله ای کوچک و غیر ایمن منتهی میشود. پلی با کفی چوبی که پر […]

عادل الهایی : اگر اهوازی یا ساکن اهواز باشید این اسم برای شما تداعی گر نام پلی است که جاده ساحلی را به پارک لاله وصل میکند. پلی که یکطرف آن با کافی شاپی کوچک آغاز و انتهای آن به راه پله ای کوچک و غیر ایمن منتهی میشود. پلی با کفی چوبی که پر است از پوسیدگی و چاله چوله هایی که برای هر رهگذری خطر آفرین است . البته در بین راه نیمکتهایی هم برای نشستن وسط رودخانه و لذت بردن از منظره کارون زیبا تعبیه شده است. نیمکتهایی که از نیمکت تنها نامش را یدک میکشند و کارونی شبه مرده که جوبی بیش از آن باقی نمانده است.این سهم اهواز و خوزستانی است که در استخراج و صنایع نفت اول ، در پتروشیمی اول در صنایع گاز اول ، در کشاورزی اول ، دارای چندین و چند سد و دارای دو بندرگاه مهم و بین المللی می باشد از طبیعت و پل طبیعت است.

افتخارات سکو اولی خوزستان در اینجا به پایان نمیرسد ، چرا که ما در بیکاری جز استانهای اول ، در عدم امنیت اجتماعی دارای رتبه برتر و در اعتیاد و خانواده های از هم پاشیده نیز ید طولایی داریم.تو گویی که این شهر و استان هیچ مدیر و مسئولی از بخشدار و شورای شهر و شهردار و فرماندار و استاندار گرفته تا نماینده مجلس ندارد. اگر مسئولی هم وجود داشته باشد برای عدم کارایی خویش چنان سفسطه هایی برایت خواهد بافت که استان را فراموش و به مظلومیت مسئول و نماینده استان خواهی گریست.

حال شما اگر تهرانی و یا ساکن تهران باشید پل طبیعت برای شما تداعی گر پلی است که یکی از نمادهای پایتخت شناخته میشود که پارک طالقانی را به پارک آب و آتش متصل میکند و روی اتوبان مدرس تهران احداث شده است. پلی که در برنامه تور گردی اکثر گردشگران داخلی و خارجی قرار دارد. چرا که بازدید از این پل زیبا و مدرن و استفاده از فضاهای تفریحی دو سوی پل ، برای هر گردشگری لذتبخش است. علاوه بر این ، با قدم زدن روی این پل میتوانید چشم انداز زیبایی از تهران را شاهد باشید و بهترین فرصت را برای عکاسی و سلفی خواهید داشت. و این سهم استانی است که نه نفت دارد ، نه گاز دارد و نه در درآمد زایی سهمی همچون سهم خوزستان در درآمد سرانه کشور دارد. تنها خاصیت تهران جای دادن مسئولین کشوری و لشکری در دل خویش است که شاید یکی از دلایل آباد شدن این شهر و استان و خراب شدن خوزستان همین امر باشد.

پلی که تبعیض عیان بین پایتخت نشینی و شهرستان نشینی را با تمام وجود فریاد میزند تا جایی که مطالبه در تهران میشود طرز لباس پوشیدن خاص و در خوزستان میشود بدیهی ترین و ابتدایی ترین نیازهای ادامه حیات از هوای پاک گرفته تا آب شرب.خوزستانِ مظلومِ مظلومِ مظلوم که حتی درون خویش هم اختیاری از خود نداشته و باید پایتخت نشینان و کویر نشینان از طریق مدیران پروازی برایش تصمیم بگیرند.ماه محرم است و در این ماه برای مظلومیت و تشنگی امام حسین(ع) عزاداری میکنیم، مشمول الذمه هستید اگر با هر العطش گفتن و هر قطره اشکی که برای امام حسین(ع) از چشمانتان جاری میشود و یا با هر دستی که برای سوگش بر سینه تان فرود می آید، خوزستان را یاد نکنید.