یک سخنرانی..!

فاضل خمیسی: در روز دوشنبه اول مهرماه ۹۸ که در کشورمان روز بازگشایی مدارس محسوب و با پرسش روسای جمهور تحت عنوان پرسش مهر در این ۲۰ و اندی سال همراه میگردد ، در آن طرف اقیانوس گرتا تونبرگدانش آموز ۱۶ ساله سوئدی با سخنرانی کوتاه خودش در اجلاس محیط زیستی سازمان ملل که با […]

فاضل خمیسی: در روز دوشنبه اول مهرماه ۹۸ که در کشورمان روز بازگشایی مدارس محسوب و با پرسش روسای جمهور تحت عنوان پرسش مهر در این ۲۰ و اندی سال همراه میگردد ، در آن طرف اقیانوس گرتا تونبرگدانش آموز ۱۶ ساله سوئدی با سخنرانی کوتاه خودش در اجلاس محیط زیستی سازمان ملل که با حضور روسای جمهور و دهها مسوول در سطح کلان برگزار شد ،نشان داد که بجای مردم و دانش آموزان این مسوولان هستند که باید پاسخگو باشند .گرتا از این میگفت که چرا رؤیای کودکان دزدیده می شود؟

هر چند برای گرتای سوئدی بدلیل تامین بسیاری از نیازها و زندگی نزدیک به استانداردش محیط زیست و آینده زمین مهم است اما باید دانست ، سؤال‌های او و بخصوص این جمله اش :به چه جرائتی اینکار را می کنیدبزرگترین سوال دانش آموزان سرزمین من است. که رویای آنها کوتاه ، ترس آلود و خاموش می گردد.دانش آموزانی که با شروع سال بجای پرسشگری باید پاسخگو باشند! یاد می گیرند در مجلس و اجلاس و نشست خواسته های خویش را قورت دهند و فقط به تمجید بپردازند و اینست فاصله ما با آنها!

 فاضل خمیسی