آخرین وضعیت قهرمان پرورش اندام بستری در بیمارستان امام(ره) اهواز

مدیرگروه طب اورژانس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز آخرین وضعیت و روند درمان عادل باوی قهرمان پرورش اندام ایران بستری در بیمارستان امام خمینی(ره) اهواز را تشریح کرد. به گزارش روابط عمومی مرکز آموزشی درمانی امام خمینی(ره) اهواز، دکتر آرش فروزان در این باره اظهارکرد: یازدهم اردیبهشت ماه که اورژانس بیمارستان امام خمینی(ره) اهواز […]

مدیرگروه طب اورژانس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز آخرین وضعیت و روند درمان عادل باوی قهرمان پرورش اندام ایران بستری در بیمارستان امام خمینی(ره) اهواز را تشریح کرد.

به گزارش روابط عمومی مرکز آموزشی درمانی امام خمینی(ره) اهواز، دکتر آرش فروزان در این باره اظهارکرد: یازدهم اردیبهشت ماه که اورژانس بیمارستان امام خمینی(ره) اهواز شاهد یکی از شلوغ ترین روزهای خود بوده است، بیماری به نام آقای “عادل باوی” قهرمان پرورش اندام بین المللی کشورمان با علائم نارسایی حاد کلیوی به اورژانس این بیمارستان انتقال یافت.

وی ادامه داد: این ورزشکار که در حال آماده سازی خود جهت شرکت در مسابقات آرنولد کلاسیک آفریقای جنوبی به سر می برد، به مدت یک هفته از یک رژیم سخت مایعات استفاده می کرد و همین موضوع باعث آسیب رسیدن به کلیه ها شده بود.

 

متخصص طب اورژانس مرکز آموزشی درمانی امام خمینی(ره) اهواز گفت: با توجه به اینکه کلیه ارگانی است که سموم را از بدن دفع می کند، با آسیب رسیدن به آن، میزان سموم در خون فرد بسیار بالا رفته بود و بیمار در وضعیت عمومی بسیار نامناسبی قرار داشت که پس از مراجعه به اورژانس، آزمایش ها با هماهنگی و همکاری آزمایشگاه در اسرع وقت آماده شد و بیمار به اتاق CPR اورژانس انتقال یافت.

فروزان افزود: شرایط جسمانی بد بیمار باعث شد وی دچار ایست قلبی تنفسی شود که بدین ترتیب عملیات احیا به سرعت آغاز گردید و خوشبختانه عملیات با تلاش کادر درمان موفقیت آمیز پیش رفت.

وی اظهارکرد: در ادامه درمان، با استفاده از وسیله مخصوصی یک نوع رگ برای دیالیز به نام شالدون در بدن وی کارگذاشته شد و به بخش دیالیز منتقل گردید.

مدیرگروه طب اورژانس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز بیان کرد: بیمار هنگام خروج از اورژانس و انتقال به بخش دیالیز دارای علائم حیاتی پایدار بود و تنفس خود به خودی داشت. پس از دیالیز نیز مجددا به اورژانس بازگشت که در این شرایط علائم حیاتی بیمار پایدارتر و هوشیاری افزایش یافته بود و سپس به بخش مراقبت های ویژه ICU منتقل شد.

فروزان ادامه داد: امروز با عیادتی که از وی داشتم، از حال عمومی خوبی برخودار بود و میزان سموم خون نیز با روند بسیار نزولی رو به طبیعی شدن می رود.

متخصص طب اورژانس مرکز آموزشی درمانی امام خمینی(ره) اهواز گفت: با توجه به اقدامات به موقع درمانی در اورژانس و دیالیز و با تلاش همکاران در ICU روند بیمار رو به بهبودی است و امیدواریم آقای باوی با پیشینه ورزشی خوب خود، بتواند این شوک بزرگ را پشت سر گذارد و به کار خود ادامه دهد.