حادثه آتش سوزی در مجتمع کیانپارس اهواز/ اتصالی برق دردسرساز شد

مدیر روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز از عملیات یک ساعته اطفای حریق در حادثه آتش سوزی یک مجتمع ۶ طبقه منطقه کیانپارس خبر داد. مقصود حق شناس اظهار کرد: ساعت چهار و ۴۲ دقیقه روز گذشته طی تماس های تلفنی شهروندان با سامانه ۱۲۵ ستاد فرماندهی آتش نشانی اهواز خبر […]

مدیر روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز از عملیات یک ساعته اطفای حریق در حادثه آتش سوزی یک مجتمع ۶ طبقه منطقه کیانپارس خبر داد. مقصود حق شناس اظهار کرد: ساعت چهار و ۴۲ دقیقه روز گذشته طی تماس های تلفنی شهروندان با سامانه ۱۲۵ ستاد فرماندهی آتش نشانی اهواز خبر رخداد حادثه آتش سوزی در یک مجتمع ۶ طبقه منطقه کیانپارس اهواز اطلاع داده شد.

2138671

وی افزود: ستاد فرماندهی بلادرنگ از نزدیکترین ایستگاه (ایستگاه شماره ۳۰۰ کیانپارس) تیم های اطفای حریق و امداد نجات را به محل حادثه اعزام و با توجه به گزارش شهروندان مبنی بر وخامت اوضاع، ایستگاه های همجوار را در حالت آماده باش قرار داده و در یک حرکت صحیح عملیاتی، خودروی نردبان را به محل حادثه اعزام کرد. مدیر روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز تصریح کرد: اولین تیم عملیاتی با توجه به نزدیکی به محل وقوع ساعت حادثه سه دقیقه بعد در صحنه حاضر شدند. فرمانده عملیات نیز بدون فوت وقت همزمان با اجرای عملیات اطفای حریق و با توجه به شدت دود متساعد شده از حریق، تعداد واحدهای مسکونی و همچنین راهروهای کم عرض تقاضای نیروی کمکی و پشتیبانی کرد.

حق شناس بیان کرد: با توجه به زمان وقوع حادثه که مصادف با زمان استراحت و خواب شهروندان بود و از طرفی محل کانون حریق که حدودا در وسط ساختمان قرار داشت، تمام واحدها و ساکنان در محدوده پرخطر قرار گرفته و دشواری کار را دوچندان می کرد. وی ابراز امیدواری کرد: به لطف خدا و با رشادت آتش نشانان این حادثه تلفات جانی دربرنداشته است مدیر روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز یادآور شد: مدیرعامل سازمان آتش نشانی اهواز، معاونت عملیات و مدیران مناطق عملیاتی آتش نشانی از بدو اعلام وضعیت در محل حادثه حضور و بر روند اجرای ماموریت همکاران نظارت داشته و دستورات حمایتی را صادر می کردند.

حق شناس با اشاره به اینکه عملیات ساعت ۶ و ۱۸ دقیقه به پایان رسید، خبر داد: در این عملیات ۱۰ دستگاه خودروی اطفای حریق، امداد و نجات، نردبان و تانکر آبرسان پشتیبانی به همراه ۲۵ آتش نشان حضور داشتند. اتصالی برق بازهم حادثه آفرید وی در ارتباط با حادثه دیگر گفت: عصر روز گذشته با تماس به سامانه ۱۲۵ این سازمان خبر از آتش سوزی در منزل مسکونی واقع در کوی علوی داده شد. مدیر روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی اهواز اضافه کرد: ستاد فرماندهی سازمان سریعا آتش نشانان را با امکانات و تجهیزات موردنیاز از نزدیکترین ایستگاه به محل حادثه اعزام کرد. حق شناس عنوان کرد: آتش نشانان چهار دقیقه بعد در محل حادثه حاضر و با ایمن سازی محل حادثه استفاده از تجهیزات خاموش کننده حریق را مهار و از گسترش و سرایت آن به دیگر اتاق ها و واحدها جلوگیری کردند. وی ادامه داد: در این عملیات ۶ مامور آتش نشان به همراه سه دستگاه خودروی اطفای حریق و امداد و نجات شرکت داشتند. همچنین علت این حادثه توسط کارشناسان سازمان اتصالی برق گزارش شده است.