خونریزی مغزی وزیر ورزش و درگذشت مدیرکل حوزه ریاست در حادثه سقوط بالگرد در بافت

بالگرد حامل وزیر ورزش عصر پنج‌شنبه هنگام فرود در مجموعه ورزشی شهرستان بافت سقوط کرد و برخی سرنشینان آن زخمی شدند که به مراکز درمانی انتقال یافتند. مدیرعامل سازمان جمعیت هلال احمر استان کرمان به ایسنا گفت: متاسفانه یک نفر از سرنشینان این بالگرد جان خود را از دست داده است. رئیس اورژانس کرمان گفت: […]

بالگرد حامل وزیر ورزش عصر پنج‌شنبه هنگام فرود در مجموعه ورزشی شهرستان بافت سقوط کرد و برخی سرنشینان آن زخمی شدند که به مراکز درمانی انتقال یافتند. مدیرعامل سازمان جمعیت هلال احمر استان کرمان به ایسنا گفت: متاسفانه یک نفر از سرنشینان این بالگرد جان خود را از دست داده است.

رئیس اورژانس کرمان گفت: وزیر ورزش در نتیجه سانحه بالگرد دچار خونریزی مغزی شده و کار انتقال او از بافت به مراکز درمانی استان در حال انجام است.

همچنین اسماعیل احمدی، مدیر کل حوزه ریاست وزیر ورزش، از آسیب‌دیدگان سانحه بالگرد حامل وزیر ورزش بود که در این حادثه جان باخته است.

پیکر وی امشب پس از حضور در گلزار شهدای کرمان و برگزاری آیین وداع، به تهران اعزام‌ می‌شود.بهشتیان، جانشین جبهه جهادی منتظران خورشید در همین رابطه گفت: مرحوم اسماعیل احمدی خادم جبهه جهادی منتظران خورشید بود و ۲۰ سال به محرومان خدمت کرد.مرحوم اسماعیل احمدی مدیر کل حوزه ریاست وزیر ورزش شاهدان عینی عنوان می‌کنند بالگرد موقع نشستن کنترل خود را از دست داده است.

استاندار کرمان در این باره گفت: بالگرد حامل وزیر ورزش، دوازده سرنشین داشت که هنگام نشستن در ورزشگاه بافت صدمه دید اما حال سرنشینانش مساعد است. بالگرد یک بار می‌نشیند و سپس دوباره بلند می‌شود که موقع نشستن دوباره دچار سانحه می‌شود. علت حادثه در دست بررسی است. حال بیشتر مصدومان مساعد است و در بیمارستان بافت تحت درمان قرار دارند.

با این حال جمعیت هلال احمر اعلام کرده است ۱۶ تن در این حادثه مصدوم شده‌اند.

ویدئو
علاوه‌ بر حمید سجادی، وزیر ورزش و جوانان، مسئول امور اداری و استخدامی وزارت ورزش و جوانان، نماینده شهر بافت در مجلس، علیرضا پورسلمان، سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان یزد و رئیس فدراسیون شمشیربازی به همراه تعدادی از اصحاب رسانه در هلیکوپتر بودند.

رئیس کمیته تربیت بدنی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در پی وقوع حادثه برای بالگرد حامل وزیر ورزش و جوانان گفت: «پیگیر وضعیت سلامتی وزیر هستیم.» احمد راستینه در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به وقوع حادثه برای بالگرد حامل وزیر ورزش و جوانان در شهرستان بافت، گفت: از لحظه وقوع این حادثه پیگیر اخبار مربوطه و وضعیت سلامتی وزیر هستم. همچنین امیدوارم مشکل خاصی برای ایشان پیش نیاید و در راستای خدمت به جامعه ورزشی کشور بتوانند با حفظ سلامتی در این عرصه حضور داشته باشند.

نام مسافران بالگرد حامل ورزش و جوانان اعلام شد

مجتبی اسدی زاده، مدیر کل روابط عمومی استانداری کرمان، اسامی مسافرن بالگرد حامل وزیر ورزش و جوانان را اعلام کرد:

سیدحمید سجادی، وزیر ورزش‌وجوانان

صمدالله محمدی، نماینده مردم بافت، رابر و ارزوئیه در مجلس شورای اسلامی

علی جوادی، مدیر کل ورزش و جوانان استان تهران

حبیب‌الله ستوده، مدیر کل ورزش و جوانان استان آذربایجان شرقی

علیرضا پورسلمان، مدیر کل ورزش و جوانان استان یزد

میثم پاریزی، مدیر کل ورزش و جوانان استان کرمان

علی بیگ‌زاده، معاون استاندار کرمان

بزرگر، همراه وزیر ورزش و جوانان

انصاری، کاپیتان پرواز

محمودی مقدم، مهندس پرواز

زهرا بافره، عکاس،

محسن معتمدکیا، مدیر روابط عمومی وزارت ورزش‌وجوانان

طبیه هادی‌خانی، خبرنگار صداوسیمای کرمان

حسن قاسمی، مهندس پرواز

محمدرضا پشتون، روابط عمومی

اسماعیل احمدی، مشاور وزیر (در این سانحه جان باخت)

پرویز علی‌محمدی، کاپیتان پرواز

به گفته اسدی‌زاده، وضعیت وزیر ورزش و جوانان، حبیب‌الله ستوده، مدیر کل ورزش و جوانان استان آذربایجان شرقی و علی جوادی، مدیر کل ورزش و جوانان استان تهران وخیم گزارش شده است.

به گزارش ایسنا، در حالی که از سوی برخی رسانه‌ها اعلام شده بود حال محسن معتمدکیا، مدیر روابط عمومی وزارت ورزش و جوانان، نامساعد است، پیگیری‌های خبرنگار ایسنا خلاف آن را نشان می‌دهد. طبق پیگیری‌ها حال عمومی معتمدکیا خوب است و تنها کتف راست او دچار شکستگی شده است.

صابری، رئیس مرکز اورژانس کرمان نیز در گفتگو با رادیو تهران درباره وضعیت مصدومان این سانحه بیان کرد: متاسفانه در اثر این سانحه حمید سجادی، وزیر ورزش و جوانان، و ستوده، مدیر کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی، دچار خونریزی مغزی شده‌اند اما خوشبختانه وضعیت آنها تقریباً ثابت است و به بیمارستان کرمان منتقل شده‌اند تا خدمات درمانی تخصصی بگیرند. اما باید منتظر باشیم تا بعد از عمل جراحی درباره وضعیت قطعی آنها قضاوت کرد.

او در مورد وضعیت دیگر مصدومان این حادثه گفت: خوشبختانه خطر جانی، مصدومان دیگر را تهدید نمی‌کند اما برخی شکستگی‌های جدی دارند که در حال دریافت خدمات درمانی‌اند.

صابری در پاسخ به این پرسش که اگر امکانات درمانی بیمارستان بافت کامل بود، احتمال داشت که اسماعیل احمدی زنده بماند، گفت: آقای احمدی در همان لحظات اولیه انتقال به بیمارستان فوت کرد و هیچ خدمات خارج از اورژانس هم دریافت نکرد و حالش وخیم بود.

او درباره وضعیت مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران نیز گفت: آقای جوادی از ناحیه کمر دچار آسیب شده و چند آسیب جزیی نخاعی دارد و او نیز در حال دریافت خدمات درمانی است.

با دستور رئیس جمعیت هلال‌ احمر، تیم کارشناسان فنی و متخصص هلال‌ احمر، با هدف بررسی علت یا علل سانحه سقوط بالگرد این جمعیت به کرمان اعزام شد. با توجه به اینکه بالگرد حادثه‌دیده متعلق به جمعیت هلال احمر بوده است، پیرحسین کولیوند دستور داد تا تیم کارشناسان فنی هلال‌ احمر به منطقه بافت کرمان اعزام شده و علت یا علل سقوط بالگرد این جمعیت را بررسی کنند.

عیادت معاون رییس جمهور از آسیب دیدگان سانحه

سیدمحمد حسینی، معاون رئیس جمهور نیز از سوی دکتر رئیسی از آسیب دیدگان سانحه بالگرد حامل وزیر ورزش و جوانان در کرمان عیادت کرد.

وی در حاشیه عیادت از این مصدومان در بیمارستان شهید باهنر کرمان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: شرایط وزیر ورزش بهتر شده و بنا به اعلام پزشکان، نیاز به عمل جراحی نیست و به بخش مراقبت های ویژه منتقل شده اند. برخی از مصدومان حادثه به کرمان منتقل شده و برخی در بیمارستان بافت تحت درمان هستند.

نوع مصدومیت حادثه دیدگان سانحه

روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کرمان، نوع مصدومیت حادثه دیدگان سانحه سقوط بالگرد حامل وزیر ورزش را اعلام کرد.بر این اساس وزیر ورزش دچار ضربه به سر و شکستگی دنده شده است.

آخرین وضعیت مصدومان

رئیس اورژانس کرمان درباره وضعیت وزیر ورزش و اعضای همراه در حادثه بالگرد گفت: وضعیت حمید سجادی و سه تن دیگر از اعضای همراه که وضعیت آنها وخیم گزارش شده بود، رو به بهبودی است و مشکل خاصی وجود ندارد.