سردار هادیان فر اعلام کرد ؛ تصادفات در عراق ۳.۵ برابر ایران؛ کشته‌ها نصف ایران

رییس پلیس راهور فراجا با بیان اینکه در عراق گواهینامه رانندگی موضوعیت ندارد، گفت: در این کشور هر فردی که رانندگی بلد باشد از خودرو استفاده می‌کند و به همین دلیل هم تصادفات در عراق سه‌ونیم برابر ایران است اما کشته‌های تصادفات در این کشور نصف ایران است چرا که خودروهایشان ایمن‌تر است. سردار سید […]

رییس پلیس راهور فراجا با بیان اینکه در عراق گواهینامه رانندگی موضوعیت ندارد، گفت: در این کشور هر فردی که رانندگی بلد باشد از خودرو استفاده می‌کند و به همین دلیل هم تصادفات در عراق سه‌ونیم برابر ایران است اما کشته‌های تصادفات در این کشور نصف ایران است چرا که خودروهایشان ایمن‌تر است.

سردار سید کمال هادیانفر امروز در همایش بانوان فرهنگ‌یار ترافیک، گفت: بسیاری سه عامل انسان، راه و وسیله نقلیه را عامل وقوع تصادفات می‌دانند اما این‌ها تنها دلایل تصادفات نیستند، بلکه باید به این سه مورد، دوعامل مدیریت و آموزش را هم اضافه کنیم.

وی ادامه داد: امروز باور داریم که با مدیریت صحیح و آموزش درست هم می‌توان از وقوع تصادفات جلوگیری کرد و هم شمار مصدومان و فوت شدگان را کاهش داد.

هادیانفر با بیان اینکه سیاست‌گذاری‌ها، نقش‌ها و تامین منابع در قانون مشخص است، گفت: اما صریح بگویم که این کافی نیست؛ در قانون پیش‌بینی شده است شورای عالی ایمنی به ریاست رئیس جمهور برگزار شود به عبارت دیگر موارد بسیاری در قانون وجود دارد، اما باید به آن عمل هم بشود.

رئیس پلیس راهور فراجا با اشاره به وضعیت رانندگی در کشور عراق، گفت: در عراق اصلا گواهینامه رانندگی موضوعیت و وجود ندارد و هرکسی که رانندگی بلد باشد از خودرو استفاده می‌کند ، به همین دلیل تصادفات کشور عراق سه و نیم برابر ایران است اما کشته‌های تصادفات عراقی‌ها نصف ایرانی‌ها است و این موضوع تنها به دلیل خودروهای ایمنی است که دارند.

به گفته هادیانفر ، سالانه در تصادفات بیش از ۱۷ هزار نفر جان خود را از دست می دهند، اگر یک نفر در تصادفات جان خود را از دست بدهد ۸.۳ میلیارد تومان خسارت به کشور وارد می‌شود و باید راهکاری برای کاهش قربانیان و تصادفات پیدا و آن را اجرا کرد.

هادیانفر همچنین در پایان مراسم با حضور در جمع خبرنگاران اجرای طرح‌هایی چون بانوان فرهنگیار ترافیک را موثر توقیف کرد و گفت: از سال ۹۸ که طرح بانوان فرهنگیار ترافیک به اجرا درآمد شاهد کاهش ۱۸ درصد تصادفات بودیم که این موضوع نشان می‌دهد که زنان نقش برجسته و ویژه‌ای در این زمینه دارند.