مراقب اتصالات سست برق باشید!

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق اهواز گفت: در اثر اتصال سست، کابل برق به مرور زمان گرم شده و زمینه آمپر کشیدن و افزایش مصرف برق فراهم می‌شود و در نهایت حتی احتمال داغ شدن و مشتعل شدن کابل به وجود می‌آید.عبدالحمید عباس شیاری اظهار کرد: برق یکی از مهمترین خدمات اولیه در زندگی مردم […]

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق اهواز گفت: در اثر اتصال سست، کابل برق به مرور زمان گرم شده و زمینه آمپر کشیدن و افزایش مصرف برق فراهم می‌شود و در نهایت حتی احتمال داغ شدن و مشتعل شدن کابل به وجود می‌آید.عبدالحمید عباس شیاری اظهار کرد: برق یکی از مهمترین خدمات اولیه در زندگی مردم است و ارتباط گسترده‌ای با سایر خدمات و نیازهای زندگی ماشینی دارد و از این رو استفاده صحیح از نعمت برق در این روزهای گرم سال بسیار حائز اهمیت است.

وی با تاکید بر اهمیت و حفظ ایمنی برق افزود: یکی از مهمترین کارهایی که لازم است هر ساله یک مشترک برق انجام دهد، دعوت از یک تکنسین برق جهت بازبینی سیم‌کشی داخلی خانه و تعمیر و نگهداری آن و حتی تعویض برخی تجهیزات منصوبه مهم و کاربردی است.مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق اهواز گفت: با توجه به شرایط ویژه آب و هوایی در خوزستان و ضرورت استفاده از لوازم برقی پرمصرف مثل کولر گازی، واجب است مرتبا محل اتصال جریان برق بررسی و در صورت وجود مشکل نسبت به حل آن اقدام شود.شیاری عنوان کرد: استفاده مستمر از کولر گازی، ممکن است محل اتصال کابل برق فیوزهای سرامیکی یا مینیاتوری و یا سه شاخه کولر گازی را دچار خوردگی یا تحلیل ناشی از مصرف زیاد کند و محل اتصال در اثر حرارت پیش آمده سست شود.

وی ادامه داد: در اثر اتصال سست، کابل برق به مرور زمان گرم شده و زمینه آمپر کشیدن و افزایش مصرف برق فراهم می‌شود و در نهایت حتی احتمال داغ شدن و مشتعل شدن کابل به وجود می‌آید. در صورت عدم دقت به این مساله، با توجه به اینکه احتمال دارد در مجاورت کابل برق، پرده، مبل و یا دیگر وسایل قرار داشته باشد زمینه برای حریق به دیگر نقاط خانه فراهم می‌شود.شیاری عنوان کرد: شرکت توزیع نیروی برق مسئولیت تعمیر و نگهداری تجهیزات تا کنتور برق را بر عهده داشته و پس از کنتور به سمت داخل خانه، بر عهده مشترک است. در این زمینه به منظور جلوگیری از آسیب و سوختن لوازم برقی خانگی مثل کولر گازی، لباسشویی، تلویزیون و … لازم است هر ساله پیش از شروع فصل گرم سال، تمام سیستم برقی بازبینی و پیچ‌های محل اتصالات محکم شوند.

وی در پایان گفت: توصیه می‌شود در این روزهای گرم سال در ساعت پیک یا اوج مصرف یعنی از ساعت ۱۲تا ۱۸ و از غروب آفتاب تا ساعت ۲۳، از لوازم پرمصرف غیر ضروری استفاده نشود. همزمانی گرما و مصرف بی‌رویه و بیش از حد، تاب آوری تجهیزات را کاهش داده و زمینه بروز حوادث و سوختن لوازم برقی را برای شهروندان به همراه خواهد داشت.