دستگیری سارق میلیاردی و یکی از سرشاخه های لینک های جعلی سامانه ثنا

رئیس پلیس فتا استان خوزستان از شناسایی و دستگیری مجرم سایبری که با ارسال پیامک جعلی با عنوان سامانه ثنا اقدام به سرقت از حساب شهروندان کرده بود، خبر داد. پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا، سرهنگ کارآگاه علی حسینی، رئیس پلیس فتا استان خوزستان در تشریح این خبر بیان کرد: در پی ارسال پیامک‌های جعلی […]

رئیس پلیس فتا استان خوزستان از شناسایی و دستگیری مجرم سایبری که با ارسال پیامک جعلی با عنوان سامانه ثنا اقدام به سرقت از حساب شهروندان کرده بود، خبر داد.

پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا، سرهنگ کارآگاه علی حسینی، رئیس پلیس فتا استان خوزستان در تشریح این خبر بیان کرد: در پی ارسال پیامک‌های جعلی سامانه ثنا به شهروندان در نوروز سال جاری و وصول تعداد زیادی پرونده در این خصوص، موضوع بصورت ویژه در دستور کار پلیس فتا استان خوزستان قرار گرفت و تیم عملیات ویژه در این خصوص تشکیل شد. 

این مقام مسؤل افزود: کارشناسان این پلیس با تلاش شبانه روزی و انجام اقدامات تخصصی و بهره‌گیری از روش‌های فنی موفق شدند ردپای متهم را شناسایی و به هویت این شیاد سایبری دست پیدا کنند.

سرهنگ حسینی تشریح کرد: در ادامه کارشناسان پلیس فتا با بررسی‌ مستندات به دست آمده و استفاده از روش‌های نوین پی‌جویی جرم، مخفی‌گاه متهم را که ساکن یکی از استان‌های شمالی کشور بود شناسایی کرده و پس از هماهنگی با مقام قضائی با اعزام مأمورین زبده و تعقیب و مراقبت، طی یک عملیات غافلگیرانه، متهم را دستگیر و به پلیس فتا استان خوزستان انتقال دادند.

این مقام انتظامی افزود: با شروع تحقیقات از متهم، وی در ابتدا منکر هرگونه بزه ارتکابی شد و با سخنان گمراه کننده قصد فریب پلیس را داشت ولی پس از روبرو شدن با ادله دیجیتال انکارناپذیر کارشناس پلیس فتا به ناچار لب به سخن گشود و به برداشت غیرمجاز از حساب چندین نفر از سال ۹۹ تا کنون و به مبلغی حدود ۱۰ میلیارد ریال اعتراف کرد.

رئیس پلیس فتا استان خوزستان با اشاره به اینکه ارسال هرگونه پیامک با عنوان شکوائیه یا سامانه ثنا با شماره‌های شخصی یا سرشماره‌های ناشناس، صرفاً کلاهبرداری است، گفت: سرشماره قوه‌قضائیه برای ارسال هرگونه شکوائیه، ابلاغ قضایی و سامانه ثنا فقط سرشماره ADLIRAN می‌باشد.

سرهنگ حسینی با بیان اینکه هیچ سازمان‌ دولتی یا خصوصی با ارسال پیامک در خواست واریز وجه نمی‌کند، به شهروندان توصیه کرد: در صورت دریافت هرگونه پیامک حاوی لینک از شماره‌های شخصی و یا سرشماره‌های ناشناس که از شما درخواست واریز وجه و یا نصب برنامه‌ می‌کرد، آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir  و یا مرکز فوریت‌های سایبری به شماره ۰۹۶۳۸۰ گزارش کنند.