آتش‌سوزی در جزیره لولو سوسن ایذه

بخشدار سوسن از توابع ایذه گفت: درخت‌ها و مراتع جزیره لولو در این بخش طعمه آتش شده‌اند.محمد سعید الماسی در گفت‌وگو با ایرنا بیان کرد: ساعتی پیش گزارش آتش‌سوزی در جزیره لولو در نزدیکی روستای لولو و مهرنان سوسن به ما داده شد.وی افزود: این منطقه که در کنار رودخانه کارون واقع شده‌ پوشیده از […]

بخشدار سوسن از توابع ایذه گفت: درخت‌ها و مراتع جزیره لولو در این بخش طعمه آتش شده‌اند.محمد سعید الماسی در گفت‌وگو با ایرنا بیان کرد: ساعتی پیش گزارش آتش‌سوزی در جزیره لولو در نزدیکی روستای لولو و مهرنان سوسن به ما داده شد.وی افزود: این منطقه که در کنار رودخانه کارون واقع شده‌ پوشیده از درختان گز و مرتع است و یکی از جاذبه‌های طبیعی منطقه به شمار می‌رود.بخشدار سوسن با بیان اینکه نیروهای بخشداری، منابع طبیعی و مردم محلی در حال خاموش کردن آتش هستند ادامه داد: حجم خسارت وارده به این منطقه و دلیل وقوع این آتش‌سوزی مشخص نیست.گـَز یا گِز درختی کهن سال است که به دلیل رسیدن ریشه‌اش به آب زیرزمین عمر طولانی دارد. گز در بعضی مناطق گرمسیر بیش از هزار سال عمر می کند. ارتفاع این درخت به ۱۰ تا ۱۵ متر می‌رسد.

بخش سوسن یکی از بخش‌های شهرستان ایذه است که مرکز آن در فاصله ۳۵ کیلومتری شهر ایذه واقع شده است، رودخانه کارون از وسط این بخش عبور می‌کند.